Caută

Totul despre amortizoare


Ce este si ce face un amortizor?


Amortizorul este un dispozitiv care serveste la amortizarea socurilor resimtite cand circulati cu masina. Atunci cand amortizorul se extinde si se comprima, in interiorul acestuia circula un lichid prin niste orificii foarte mici. Astfel amortizorul incetineste miscarea arcurilor si a suspensiei.


Alt rol al amortizoarelor este sa tina rotile in contact cu drumul mereu. Atunci cand acest contact este redus sau eliminat, abilitatea dumneavoastra de a vira, sau frana este compromisa.



De unde stiu daca am un amortizor defect?


Daca simtiti ca masina nu se mai manevreaza cum trebuie, sau daca ati simtit fiecare denivelare de pe drum, ar putea fi timpul sa va schimbati amortizoarele! Uzura acestora in timp este perfect normala. De multe ori, clientii nostri schimba amortizoarele la inceput de primavara, pentru ca iarna acestea se uzeaza excesiv.


Amortizoarele trebuie verificate in mod regulat pentru ca performanta redusa implica multe riscuri pentru sofer. Cu toate acestea, testarea amortizoarelor nu este o rutina pentru majoritatea soferilor, ceea ce duce la consecinte serioase. In Germania, aproximativ o masina din 7 are cel putin un amortizor defect. In Romania, numerele sunt cu siguranta mai ingrijoratoare.


O scurgere de ulei din amortizor e un semn clar. Cu toate acestea, amortizoarele pot fi defecte chiar daca nu vedeti urme de ulei sau ulei uscat. Cel mai bine este sa faceti o verificare profesionala.


Care sunt riscurile la care ma expun?


Exista diverse riscuri atunci cand circulati cu amortizoare defecte. Spre exemplu, distanta de oprire devine mult mai mare, pentru ca nu este asigurat contactul dintre roti si drum. Multe sisteme moderne de asistare a soferului, precum ESP (electronic stability program), ABS (anti-lock braking system) sau controlul tractiunii necesita un bun contact intre roti si drum. De aceea, pentru masinile care sunt pe drumuri acum, amortizoarele bune sunt o necesitate.

Este periculos sa aveti o distanta de oprire mare. Daca aveti amortizoare defecte, distanta de oprire creste cu aproximativ 20%.


Sa dam un exemplu. Va deplasati cu 50-60 km/h in oras. Masina dumneavoastra in mod normal ar opri in 20 de metri, dar pentru ca aveti amortizoare uzate, opriti in 24 de metri. Acesti 4 metri la o viteza legala si complet uzuala de multe ori sunt diferenta dintre o sperietura si un dezastru.


Luam un al doilea exemplu. Va deplasati cu 50-60 km/h in oras si ploua. Masina dumneavoastra in mod normal ar opri in 30 de metri, dar pentru ca aveti amortizoare uzate, opriti in 36 de metri. Acum avem o diferenta de 6 metri – si mai rau!


Alte consecinte


Amortizoarele defecte nu mai opresc masina din a se inclina si a vibra, deci devine mai greu sa o controlati atunci cand faceti manevre de evitare. Devine mai greu sa faceti curbe, iar masina devine in general mai instabila si acvaplaneaza mai usor.


In plus, pot aparea probleme si la alte componente: anvelopele, bucsele, capetele de bara si multe alte componente se vor uza mai repede.

439 afișări0 comentarii

Postări recente

Afișează-le pe toate
 

Subscribe Form

Stay up to date

Thanks for submitting!