Caută

De ce imi sta volanul intr-o parte?



Conducatorii auto mai experimentati au dat peste tot felul de masini cu probleme bizare. Una dintre acestea este o aliniere gresita a rotilor. Practic atunci cand masina merge drept, volanul e intr-o parte. Multe dintre aceste masini “trag” intr-o parte, adica soferul trebuie sa depuna un efort constant pentru a tine masina pe drum.



Care sunt cauzele comune ale acestei conditii?


Unul dintre motive este pur si simplu uzul si timpul trecut de la ultima geometrie efectuata. Masinile se invechesc si necesita investitii constante pentru o buna functionare. Solutia in acest caz este simpla: se face o verificare generala, se inlocuiesc componentele uzate ale trenului de rulare si ale sistemului de directie, dupa care se face o geometrie. Dupa aceasta procedura, masina va merge din nou bine, adica volanul va fi drept cand masina merge in fata, iar masina nu va mai “trage” intr-o parte.


Loviturile usoare pot cauza aceasta problema, spre exemplu conducatorul auto loveste o bordura mai tare sau da intr-o groapa foarte mare, iar acest impact indoaie anumite componente, precum tirantii de directie. Dupa orice lovitura ar fi bine sa vizitati un service auto pentru o constatare, mai ales daca exista daune evidente!


Accidentele grave pot de asemenea afecta directia masinii. Din pacate, spre deosebire de loviturile simple, coliziunile grave in general afecteaza masina intr-un mod mai profund, schimband unghiurile de cadere, fuga si convergenta. In urma unui accident major, reparatiile sunt de obicei foarte costisitoare.


Alte ori, reparatiile sunt efectuate de persoane care nici nu stiu cum se realizeaza, dar nu detin nici echipamentul necesar. Nu se pot schimba capete de bara, tiranti de directie, casete de directie, etc fara acces la un stand de geometrie. Daca mecanicul care va repara sistemul de directie nu detine un astfel de stand, mergeti la un service auto autorizat pentru efectuarea geometriei.



Cum pot sa remediez problemele legate de directie?


Raspunsul este foarte simplu. Se face o verificare generala, se inlocuiesc componentele uzate ale trenului de rulare si ale sistemului de directie, dupa care se face o geometrie. Dupa aceasta procedura, masina va merge din nou bine, adica volanul va fi drept cand masina merge in fata, iar masina nu va mai “trage” intr-o parte.


30 afișări0 comentarii

Postări recente

Afișează-le pe toate
 

Subscribe Form

Stay up to date

Thanks for submitting!