Caută

Cea mai buna baterie auto - sfaturi si recomandari



De ce este important sa cunoasteti cum functioneaza bateria din masina dumneavoastra?

Pentru ca nu vreti sa ramaneti blocat in mijlocul nicaieriului din cauza acesteia. Lasand glumele la o parte, odata ce va veti insusi niste cunostinte minime despre acestea, veti evita probleme serioase care pot aparea din cauza bateriei, iar experienta dumneavoastra la volan va fi mult mai buna.


Ce face bateria din masina dumneavoastra

Bateria are mai multe roluri:

- Furnizeaza energia electrica de care are nevoie electromotorul pentru pornirea motorului

- Alimenteaza bujiile in timpul functionarii motorului

- Ofera curent consumatorilor electrici atunci cand alternatorul nu functioneaza sau nu este cuplat

- Alimenteaza sistemele electronice care sunt active mereu. (Ex. Alarma)


O baterie proasta poate avaria sistemul electric al masinii?

Cu siguranta. Ca sa facem o analogie, daca va doare un picior, veti compensa depunand mai mult efort cu celalalt. Acelasi concept functioneaza si in cazul unei baterii uzate. Cand bateria este slaba, masina forteaza alte componente, astfel putand strica sistemul de incarcare, electromotorul sau solenoidul electromotorului. Acestea se strica uneori fara niciun avertisment, deci pot genera surprize neplacute.


Semne ca bateria trebuie inlocuita

- Varsta: O baterie este considerata veche cand atinge varsta de 3 ani. Din punctul acesta, bateria va trebui verificata anual.

- Motorul porneste greu: Atunci cand auziti ca motorul se chinuie sa porneasca, este foarte probabil ca bateria sa fie de vina. Haideti la noi sa verificam!

- Martor check engine aprins: Uneori martorul luminos din bord “Check engine” se poate aprinde din cauza acesteia

- Indicatorul de pe baterie: Foarte multe baterii sunt dotate cu un indicator pentru starea de sanatate a bateriei.

- Umflarea bateriei: Daca bateria dumneavoastra arata de parca a mancat o masa copioasa, este timpul sa o schimbati!

- Scurgeri: Daca simtiti un miros putred, de oua stricate, in jurul bateriei, este posibil sa va confruntati cu o scurgere din baterie.


Intrebari frecvente

Bateriile vin in marimi diferite?

Da! Este foarte important sa aveti o baterie de dimensiunea corecta, montata corect si care are suficienta putere.

Ce inseamna “CCA”?

Pe baterie este scris rating-ul, ori “CCA” – “Cold cranking amps”, ori “CA” – “Cranking amps”. Ce inseamna acestea? “CA” masoara cati amperi pot fi livrati pentru 30 de secunde la 0 grade Celsius. “CCA” masoara cati amperi pot fi livrati pentru 30 de secunde la -18 grade Celsius.

Cu cat numerele acestea sunt mai mari, cu atat motorul va fi pornit mai usor. Deoarece bateriile livreaza puterea mai greu cand e mai frig, masura “CCA” arata mai bine puterea reala a bateriei.

Ce inseamna “RC”?

“RC” – “Reserve capacity”, arata cat de mult va putea bateria sa alimenteze vehiculul daca sistemul de alimentare al bateriei se strica. El reprezinta numarul de minute in care bateria poate livra 25 de amperi inainte ca tensiunea sa scada sub 10.5 volti.

Ce inseamna “DoD”?

“DoD” – “Depth of discharge”, arata cat la suta din baterie a fost descarcata fata de capacitatea maxima. “DoD”-ul maxim al bateriei este procentajul maxim care poate fi descarcat fara ca bateria sa fie afectata.

Ar trebui sa imi testez bateria?

Ar fi o idee buna sa va testati bateria anual, din momentul in care bateria ajunge la varsta de 3 ani. De asemenea, daca mergeti cu masina la service, pentru a o pregati de un drum lung, ar fi o idee buna sa le cereti sa verifice si bateria.

Pot schimba tipul de baterie din masina mea?

Uneori e posibil, alteori nu. Consultati-va cu un service auto de incredere. Spre exemplu, daca aveti un vehicul cu sistem Start-Stop, nu veti putea pune o baterie facuta pentru o masina normala, fara acest sistem.

Care este cea mai buna cale de a adresa probleme bateriei mele?

Problemele cu care va confruntati nu sunt neaparat cauzate de baterie. Spre exemplu, ar putea fi alternatorul de vina.

Pentru a va asigura ca veti rezolva problema, apelati la un service de incredere!

Tipuri de baterii

Baterie “Wet cell” – Cel mai vechi tip de baterie, foarte comuna si ieftina. Trebuie instalata vertical. Daca este descarcata sub 50%, durata de viata scade dramatic

Baterie “Silver-Calcium” – Acest tip de baterie a fost creat ca o alternativa mai buna la bateriile “wet cell”. Este sigilata si nu necesita mentenanta. Este mai rezistenta la coroziune si temperaturi ridicate.

Baterie “EFB” – Acest tip de baterie functioneaza similar cu “Wet cell”, dar este sigilata si facuta sa tina mult mai mult. Aceasta rezista la 85.000 de porniri, in comparatie cu 30.000 a unei baterii conventionale. Acest tip de baterie a fost introdus ca optiune low-cost pentru cele mai simple sisteme start-stop

Baterie “Dry Cell” – Similara cu o baterie “Wet cell”, dar are cateva avantaje. Durata de viata este mai mare si este mai rezistenta la vibratie si soc. Inca se gasesc, dar au fost aproape complet inlocuite de baterii “AGM”.

Baterie “AGM” – Mai buna decat “Wet cell” si “Dry cell”. Se incarca de 5 ori mai repede si rezista la de 3 ori mai multe cicluri decat o baterie conventionala. Este o baterie ideala pentru masini cu Start-Stop, dar costa cu 40-100% mai mult decat o baterie conventionala.

Baterie “Deep Cycle” – Perfecta pentru o descarcare lunga, dar mai putin puternica. Este ideala pentru barci si vehicule de recreatie. De aceea este cunoscuta drept baterie marina.

Baterie “Litiu-Ion” – Le veti gasi des in masini hibride si electrice. Stocheaza mai multa energie, se incarca mai repede si e mai usoara decat o baterie conventionala. Desi costa mult mai mult, ele tin perioade lungi de timp. Vin cu garantii de 5-8 ani, dar pot rezista pana la 10-20 de ani.

Baterie “NiMH” – De obicei se folosesc in vehicule hibride, si uneori pe masini electrice. Rezista si mai multe cicluri decat bateriile litiu-ion, dar sunt scumpe si genereaza multa caldura.

1096 afișare0 comentariu