Caută

Aerul conditionat: un lux devenit echipare standard



Sistemul de aer conditionat este o echipare dorita de cei mai multi oameni. Totusi, acest mic lux, oricat ar fi de iubit, are si partea lui negativa: necesita mententanta daca dorim ca acesta sa functioneze bine. Acest sistem nu functioneaza prin magie, este nevoie de mai multe componente complexe:


· Compresor

· Condensator

· Uscator

· Supapa de expansiune

· Evaporator



Procesul incepe cu freonul. Odata pornit sistemul, freonul circula catre condensator. Aici, freonul este racit de aerul din atmosfera. Lichidul circula catre uscator, unde sunt scoase impuritatile si umezeala. De acolo, lichidul circula catre valva de expansiune, unde lichidul pierde presiune (deci ii scade si temperatura!). Acum freonul s-a transformat in gaz si circula prin evaporator, racind cabina. In timp ce freonul trece prin evaporator, acesta se transforma in vapor.


Ce face fiecare componenta?


-Compresorul are rolul de a presuriza freonul.

-Condensatorul este componenta in care gazul fierbinte se transforma in lichid. Se afla in fata radiatorului.

-Uscatorul are rolul de a scoate umezeala si contaminantii din freon

-Supapa de expansiune se afla intre condensator si evaporator. Monitorizeaza presiunea si temperatura sistemului de aer conditionat si decide cat refrigerant poate intra in evaporator.

-Evaporatorul este responsabil pentru racirea aerului din cabina.

-Freonul este un compus sub forma de lichid sau gaz, capabil sa absoarba caldura.


Ce este incarcarea cu freon?

Ca orice alta componenta auto, aerul conditionat are nevoie de mentenanta. Una din cele mai dese operatiuni este incarcarea cu freon. Dorinta de a incarca sistemul cu freon este data de performante reduse. Este normal ca masina dumneavoastra sa piarda freon in timp din cauza furtunelor de cauciuc si a tevilor de aluminiu din sistem. De asemenea, sistemul se poate strica in timpul iernii. Fara freon suficient, acesta nu are cum sa functioneze bine.

Incarcarea cu freon se realizeaza odata la 2 ani sau oricand observati o scadere a performantei. La incarcare, se face un test de performanta, un test de pierdere vacuum si un test de pierdere a presiunii.

312 afișări0 comentarii

Postări recente

Afișează-le pe toate
 

Subscribe Form

Stay up to date

Thanks for submitting!